Wil je de Leidse gemeenteraad volgen? Dat kan op verschillende plekken:

Nieuwsberichten

In het overzicht met nieuwsberichten op deze website lees je alle nieuwsberichten vanaf maart 2018.

Parlaeus

Alle openbare stukken van de gemeenteraad staan op Parlaeus. Op de kalender zie je wanneer welke vergadering is. Per vergadering zijn de agenda en vergaderstukken daar te vinden. Ook kun je de vergaderingen daar live meekijken of achteraf terugkijken.

Vergadering bijwonen

De vergaderingen van de gemeenteraad en de commissies zijn openbaar. Het is dus mogelijk om bij een vergadering aanwezig te zijn. Wanneer de vergaderingen zijn en waar ze plaats vinden staat op Parlaeus.

Stadskrant

De data en agenda's van de vergaderingen van de gemeenteraad worden de week voor de vergadering bekend gemaakt via de Stadskrant. De Stadskrant is te vinden op de achterkant van het Leids Nieuwsblad en bevat gemeentelijk nieuws. De krant wordt huis-aan-huis verspreid en is op te halen bij onder andere bibilotheken en supermarkten.

Elke laatste donderdag van de maand verschijnt een speciale pagina met artikelen over de gemeenteraad in de Stadskrant.

De artikelen over de gemeenteraad plaatsen wij ook op deze website onder nieuwsberichten en de gehele Stadskrant is terug te lezen via de website van gemeente Leiden.

Via het officiele twitteraccount van de gemeenteraad Leiden (@raadLeiden) volg je de vergaderingen van de Leidse raad.

Op de lijst gemeenteraad Leiden staan de accounts van de raadsleden en duo-leden.