Afscheid van onze burgemeester

1 september 2023

In een bijzondere raadsvergadering nam de gemeenteraad afscheid van Henri Lenferink. Hij ontving een koninklijke onderscheiding voor al zijn werk. Hieronder een impressie.

Het was een bijzondere raadsvergadering waarin Liesbeth Spies, burgemeester van Alphen aan den Rijn, Jaap Smit, commissaris van de Koning in Zuid-Holland, Yvonne van Delft, wethouder en locoburgemeester van Leiden, Antoine Theeuwen, plaatsvervangend voorzitter van de gemeenteraad, Marleen Schreuder, raadslid en Emile van Aelst namens de inwoners van Leiden, terugkeken op 20 jaar burgemeesterschap van Leiden. Een uitgebreide impressie is terug te zien in dit filmpje.

De bijzondere raad was alleen voor genodigden en is terug te kijken via Parlaeus.

Foto's Simone Both