Beëdigingen in de gemeenteraad van 9 maart 2023

13 maart 2023

Een nieuw duo-lid, de beëdiging van leden van de Rekenkamercommissie Leiden-Leiderdorp en het afscheid van Francien Zeggelt van D66. Dat vond allemaal plaats in de gemeenteraad van donderdag 9 maart.

Marcel Mioch werd beëidigd als duo-raadslid voor Partij Sleutelstad.

Bert Jansen (D66) is weer terug in de raad. Daarom nam de raad afscheid van Francien Zeggelt. Francien kreeg bloemen voor haar inzet. In haar afscheidswoorden gaf ze aan "dat ze met spijt in haar hart gaat, maar veel blijer is met de terugkeer van Bert Jansen."

En bijna de hele Rekenkamercommissie Leiden-Leiderdorp was aanwezig voor de beëdiging van Hans Arts en Willem Jan Meerding. Marije van den Berg werd herbenoemd.  De Rekenkamercommissie bestaat nu uit 6 leden: Voorzitter Hans van Egdom, vice-voorzitter Marije van den Berg, Hans Arts, Maurice Dister, Willem Jan Meerding, Beatrice Snel en Rudi Turksema.