De gemeenteraad ontvangt de programmabegroting 2024-2028

28 september 2023

Op donderdag 28 september ontving Antje Jordan als tweede plaatsvervangend voorzitter van de raad namens de gemeenteraad de Programmabegroting 2024-2028 en de Tweede Voortgangsrapportage van wethouder financiƫn Ashley North.

In deze stukken vertelt het college wat het volgend jaar van plan is uit te geven aan welke onderwerpen, en hoe het dit jaar tot nu toe gaat met de geplande uitgaven. De begroting is een verdere uitwerking van de eerder door de raad vastgestelde Kaderbrief 2023-2027.

De gemeenteraad bespreekt de begroting in verschillende commissievergaderingen en de gemeenteraad.

De gemeenteraad bespreekt de jaarstukken in vier commissievergaderingen die elk hun eigen aandachtsgebied hebben. De raad neemt vervolgens een besluit over eventuele wijzigingsvoorstellen en de begroting.

• Dinsdag 24 oktober: Commissie Onderwijs en Samenleving:
  • Donderdag 26 oktober: Commissie Leefbaarheid en Bereikbaarheid
  • Dinsdag 31 oktober: Commissie Stedelijke Ontwikkeling
  • Donderdag 2 november: Commissie Werk en Middelen
  • Donderdag 9 november: Gemeenteraad

Alle vergaderingen van de raad zijn openbaar, kijk op Parlaeus voor de tijden en locaties van de vergaderingen. Op Parlaeus zijn alle vergaderingen ook live te volgen en achteraf terug te kijken. De onderwerpen verwijzen naar de hoofdstukken in de programmabegroting die per commissie besproken worden.

Benieuwd naar de stukken?

De programmabegroting is te vinden op programmabegroting.leiden.nl. Alle financiƫle stukken zijn te vinden op de website van de gemeente.