Fractievoorzitters sturen een brief aan minister Kuipers

19 december 2022

Namens alle fractievoorzitters in de gemeenteraad is er vrijdag 16 december een brief gestuurd aan minister Kuipers van Volksgezondheid, Welzijn en Sport. Daarin pleiten de fractievoorzitters voor het behoud van het kinderhartcentrum LUMC.

In de brief is te lezen dat de fractievoorzitters van de gemeenteraad Leiden zich grote zorgen maken over de gevolgen van het sluiten van het kinderhartcentrum voor de zorg voor kinderen. Daarbij heeft het LUMC als kennis- en onderzoekscentrum een belangrijke rol als trekker van studenten, als landelijk opleider van IC personeel en als economische motor van onder meer het Leiden Bio Science Park. De fractievoorzitters vragen aan de minister om het advies van de Nederlandse Zorgautoriteit (NZa) te volgen en vooralsnog twee clusters voor kinderhartchirurgie in te richten. Hierdoor kan het kinderhartcentrum van Leiden blijven bestaan.

Lees hier de volledige brief aan de minister van VWS.