Leidse raad roept op de vlag uit te hangen ter ere van onze burgemeester

6 juli 2023

Het zal geen Leidenaar ontgaan zijn dat burgemeester Henri Lenferink vertrekt. Op donderdag 31 augustus zal hij zijn ambtsketen neerleggen. Als blijk van waardering voor zijn toewijding en verdiensten voor de stad Leiden roept de voltallige Leidse gemeenteraad op om op die dag de Leidse vlag uit te hangen. Een eerbetoon aan 20 jaar trouwe dienst voor de stad.

Op donderdag 6 juli was de laatste reguliere gemeenteraadsvergadering met burgemeester Lenferink. Daar werd grote dank en waardering geuit aan de voorzitter van de raad. Om dit kracht bij te zetten roepen alle 39 raadsleden op om de Leidse vlag uit te hangen bij zowel het vertrek van burgemeester Lenferink, als bij het onthaal van de nieuwe waarnemend burgemeester Peter van der Velden de volgende dag.

Het uithangen van de vlag op 31 augustus en 1 september vormt een symbolisch gebaar om de vertrekkend burgemeester te eren en de waarnemend burgemeester warm te ontvangen. De oproep is om niet alleen vanaf het stadhuis de Leidse vlag te laten wapperen. De raadsleden nodigen juist ook alle inwoners, organisaties en bedrijven uit om met hetzelfde enthousiasme het Leidse rood en wit met sleutels uit te hangen op deze dagen.