Nieuwe fractie Marcel Terlouw

18 januari 2022

Raadslid Marcel Terlouw vormt vanaf 27 januari zijn eigen fractie met de naam Fractie Marcel Terlouw. Daarmee splitst hij zich af van de fractie van GroenLinks, die met zeven zetels verder gaat.

Datum

De heer Terlouw heeft zijn besluit op 17 januari per brief laten weten aan de voorzitter van de gemeenteraad, de heer Lenferink. Bij de eerstvolgende raadsvergadering op 27 januari zal de heer Terlouw vanuit zijn nieuwe fractie optreden. In die vergadering wordt hij ook namens zijn nieuwe fractie benoemd in raadscommissies. Omdat de fractie uit één raadslid bestaat, is de heer Terlouw ook automatisch fractievoorzitter.

Commissies

De heer Terlouw heeft aangegeven dat hij het woord zal voeren in de commissies Werk en Middelen en Stedelijke ontwikkeling. De commissievergaderingen die nog voor 27 januari plaatsvinden, hebben nog hun huidige vorm, omdat commissielidmaatschappen eerst door de gemeenteraad benoemd moeten worden in de raadsvergadering.