Politiek café voor en door vrouwen

20 maart 2023

Vrouwen uit de Leidse gemeenteraad nodigen vrouwen uit de stad uit om op 24 maart kennis maken met de lokale politiek tijdens een politiek café in het Stadhuis.

Meer vrouwen in de politiek zijn nodig, zeggen ze. Het aantal vrouwen in de raad blijft achter bij het aantal mannen in de raad. Terwijl meer vertegenwoordiging van vrouwen in de raad, en andere vormen van diversiteit, goed is voor de besluiten die de gemeente neemt. Raadslid zijn is ontzettend leuk en interessant, maar er zijn ook uitdagingen. Al deze onderwerpen komen aan bod tijden het politieke café.

Ben je politiek geïnteresseerd en vind je het leuk om in gesprek te gaan met de vrouwen in de gemeenteraad. Kom dan 24 maart om 15:30 uur naar het stadhuis. Je kan speeddaten met raadsleden, rondlopen door het vernieuwde stadhuis en deelnemen aan een discussietafel.