Annelies van Vark

Ik woon in Roomburg.

Binnen de gemeenteraad ben ik:

• Duo-lid
  • Lid commissie Leefbaarheid en Bereikbaarheid

Ik ben duo-lid om deze reden:

Ik wil graag een bijdrage leveren aan deze prachtige stad, waar ik inmiddels ongeveer 25 jaar woon. In het dagelijks leven werk ik als senior adviseur bij de Koninklijke Marechaussee en houd ik me dus dagelijks bezig met veiligheidsvraagstukken. Met die kennis en ervaring ga ik mij in Leiden inzetten voor kindvriendelijke en veilige wijken. Denk bijvoorbeeld aan verbetering van de verkeersveiligheid in wijken en rondom scholen, maar ook de aanpak van overlast en het bevorderen van de sociale veiligheid. Ik vind het belangrijk om dat met de Leidenaren te doen; we zijn er als gemeenteraad immers voor hen. Daarbij is er werk aan de winkel om ook juist die inwoners die niet hun stem laten horen te bereiken.

Mijn favoriete plek in Leiden is:

Park Matilo. Ik kom graag en vaak in de parken van Leiden en in het bijzonder de parken bij mijn eigen wijk Roomburg, namelijk Park Matilo en Park de Bult. Ik loop hard, ga een rondje wandelen tussen online vergaderingen door of bezoek de speeltuin in Matilo met mijn dochters.

Naast mijn duo-lidmaatschap ben ik:

• Senior adviseur bij de Koninklijke Marechaussee (betaald)
  • Extern promovendus bij de Universiteit Leiden (onbetaald)
  • Secretaris Raad van Toezicht bij vfonds - Nationaal Fonds voor Vrede, Vrijheid en Veteranenzorg (onkostenvergoeding)
  • Redactielid bij Militaire Spectator (onkostenvergoeding)