Armin Zukanović
Ik woon in Roodenburgerdistrict.
Binnen de gemeenteraad ben ik:
- Duo-lid
- Woordvoerder commissie Onderwijs en Samenleving
Ik ben duo-lid om deze reden:
Ik graag mijn liefde voor Leiden wil omzetten in actie om de stad te verbeteren. Leiden kan een stad zijn waar vrijheid en bestaanszekerheid hand in hand gaan. Door ruimte te geven aan ondernemers én inwoners met een laag inkomen beter te beschermen tegen regeldruk, bouwen we aan een eerlijke en levendige stad.
Belangrijke zaken die ik wil bereiken zijn:
• Meer ruimte voor evenementen
• Eenvoudiger armoede- en schuldenbeleid
• Minder regeldruk en meer vertrouwen in inwoners
Mijn favoriete plek in Leiden is:
Oude Vest ter hoogte van de Lange Mare. Het prachtige grachtenwater, de historische bebouwing en de levendigheid maken het een plek waar stad en vrijheid samenkomen.
Naast mijn duo-lidmaatschap ben ik:
- Toezichthouder bij de Autoriteit Financiële Markten (betaald)
- Vrijwilliger (contributiemanager) bij Leidsche en Oegstgeester Hockeyclub (onbetaald)