Edgar van de Burgt
Ik woon in de Merenwijk.
Binnen de gemeenteraad ben ik:
- Duo-lid
- Woordvoerder commissie Leefbaarheid en Bereikbaarheid
Ik ben duo-lid om deze reden:
De energietransitie in Leiden kan gewoon niet wachten. Ik zie dat in mijn werk en in gesprekken met inwoners. Met mijn ervaring in communicatie en participatie weet ik hoe belangrijk het is dat mensen duidelijke informatie krijgen, dat er echt wordt geluisterd en dat je eerlijk bent over wat er op ons afkomt. Verandering kan spannend zijn, maar als je tijd neemt om uit te leggen waarom iets nodig is en ruimte geeft voor vragen, dan kom je samen verder. Dat is precies waarom ik dit werk zo graag doe. Ik ben al lang actief voor de partij, die betrokkenheid wil ik nu inzetten voor Leiden, voor keuzes die goed worden uitgelegd en waarin inwoners zich serieus genomen voelen. In de fractie wil ik bijdragen aan een open en plezierige sfeer. Ik werk het liefst in een team waarin je elkaar iets gunt, kunt lachen, verschillen waardeert en elkaar scherp houdt op een vriendelijke manier. Zo wil ik samenwerken en zo wil ik me inzetten voor de stad.
Mijn favoriete plek in Leiden is:
De kinderboerderij bij mij in de Merenwijk. Een heerlijke plek om met de kinderen te komen en de natuur te ervaren. Je komt er heel de stad tegen en het beste terras van de Merenwijk!
Naast mijn duo-lidmaatschap ben ik:
- Senior Communicatieadviseur bij Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (betaald)
- Bestuurslid Schaatsdistrict Sassenheim (onkostenvergoeding)