Yvette Weber

Ik woon in Binnenstad-Noord.

Binnen de gemeenteraad ben ik:

  • Duo-lid
  • Woordvoerder commissie Onderwijs en Samenleving

Ik ben duo-lid om deze reden:

Ik ben duoraadslid geworden omdat ik als leerkracht dagelijks zie wat jongeren nodig hebben om gezond, veilig en met kansen op te groeien. Die praktijkervaring wil ik verbinden met mijn achtergrond in publiek management, zodat beleid beter aansluit op wat er in klaslokalen, gezinnen en wijken gebeurt. Ik vind het belangrijk dat jong en oud een plek hebben in onze stad en dat Leiden een fijne plek blijft voor iedereen.

Mijn favoriete plek in Leiden is: 

het Leidse Hout. Je kunt er hardlopen, wandelen en tot rust komen, maar ook hebben kinderen de ruimte om te spelen. Het is een plek waar jong en oud kunnen samenkomen.

Naast mijn duo-lidmaatschap ben ik:

  • Leerkracht en GMR lid bij SCOL Leiden (betaald)