Robbert Klaassen
Ik woon in Binnenstad-Noord.
Binnen de gemeenteraad ben ik:
- Duo-lid
- Woordvoerder commissie Stedelijke Ontwikkeling
Ik ben duolid om deze reden:
Leiden is een prachtige plek om te wonen. Het is een stad van mensen, waarin vrijwilligers en maatschappelijke organisaties ontzettend veel werk verrichten. Als duo-lid wil ik mij dan ook graag inzetten voor deze stad. In het bijzonder wil ik opkomen voor de kwetsbaren, die nog te vaak worden vergeten. De komende jaren ga ik met veel enthousiasme aan de slag in de commissie Stedelijke Ontwikkeling, waar ik mij zal bezighouden met huisvesting. Mijn grote wens is dat niemand in Leiden meer op straat hoeft te slapen en dat er goede opvang en begeleiding is voor dak- en thuislozen. Daarom wil ik mij inzetten voor passende huisvesting voor kwetsbaren, zoals perspectiefwoningen en passantenhotels, waar mensen tijdelijk kunnen verblijven en ondersteuning kunnen krijgen. Daarnaast wil ik graag gaan werken aan het realiseren van meer betaalbare woningen en meer studentenwoningen met ruimte voor ontmoeting, zodat iedereen een eigen thuis heeft.
Mijn favoriete plek in Leiden is:
Leiden kent veel prachtige oude gebouwen, waar ik erg van kan genieten. Enkele van mijn favorieten zijn de Hooglandse Kerk, de Burcht en het Stadhuis. Maar naast deze oude gebouwen hecht ik nog meer waarde aan plekken met een belangrijke maatschappelijke functie, waar ontmoeting en omzien naar elkaar centraal staan. Eén van die plekken is het Koffiehoekje aan het Omegaplantsoen. Deze plek inspireert mij, omdat het een warme ontmoetingsplek is voor de wijk. Het is een plek waar mensen naar elkaar om kunnen zien en met elkaar in gesprek kunnen gaan.
Naast mijn duo-lidmaatschap ben ik:
- Student Bestuurskunde (onbetaald)
- Hiker bij Koopman Logistics Group B.V. (betaald)
- Allroundmedewerker bij Maatschap van Liere/Dijkwelsfruit (betaald)