Jacco van der Aart

Ik woon in Binnenstad-Zuid. 

Binnen de gemeenteraad ben ik:

  • Duo-lid
  • Woordvoerder commissie Onderwijs en Samenleving

Ik ben duolid om deze reden:

Leiden is een fantastische stad, maar dat blijft het alleen als we er samen voor zorgen. Wonen, veiligheid en betaalbaarheid: juist voor kwetsbaren is nog veel te doen. Ik wil naast mensen staan die niet vanzelf een stem hebben, eerst luisteren en dan doen wat nodig is. Een veilige stad is de basis, thuis en op straat, voor iedereen. Ik geloof in verantwoordelijkheid nemen, ook in het kleine, in omzien naar elkaar. Omdat het in een stad uiteindelijk niet gaat om gelijk krijgen, maar om haar recht te doen. 

Mijn favoriete plek in Leiden is: 

Eén van de plekken die voor mij Leiden maakt is De Bakkerij. Een plek waar al generaties lang mensen klaarstaan voor stadsgenoten die het moeilijk hebben. Vanuit een overtuiging dat niemand er alleen voor hoort te staan. Midden in onze stad krijgen de meest kwetsbaren hier een maaltijd, een luisterend oor of gewoon warmte en aandacht. Die traditie van omkijken naar elkaar hoort bij Leiden en is vandaag nog net zo nodig als vroeger. Voor mij laat De Bakkerij zien wat een stad sterk maakt als we omzien naar elkaar. Niet alleen mooie straten en geschiedenis, maar vooral mensen die verantwoordelijkheid nemen voor elkaar.

Naast mijn duo-lidmaatschap ben ik:

  • Public Affairs Adviseur bij PBLCO (betaald)