Marleen Schreuder

Ik woon in Levendaal-Oost.

Binnen de gemeenteraad ben ik:

• Raadslid
  • Lid commissie Leefbaarheid en Bereikbaarheid

Ik ben raadslid om deze reden:

Voor de stad als gezond ecosysteem, waar het voor mens, dier en plant fijn is om te leven. Sinds 2018 zet ik mij met veel liefde en passie hiervoor in. Als geboren en getogen Leidenaar ken ik de stad. Ik geniet van de stad zoals die is en kijk uit naar de veranderingen die komen. Ik zit in de gemeenteraad om Leiden nog groener, duurzamer en socialer maken. Grote maatschappelijke vraagstukken zoals klimaatverandering, de woningnood, armoede en ongelijkheid vragen NU om oplossingen en dus om een daadkrachtige politiek. Samen met jou en met de stad maak ik graag het verschil!

Mijn favoriete plek in Leiden is:

Op het water in de Singel. De reden daarvoor is dat ik erg van het water van onze stad hou. Wat mij betreft moet er meer ruimte voor het water bij, bijvoorbeeld door de Lange Mare en het Kort Rapenburg weer open en bevaarbaar te maken. Vanaf het water heb je ook een van de mooiste perspectieven op onze stad. De mensen groeten elkaar op het water als ze langs elkaar varen. Soms is het een (on)bekende, soms is dat een boot vol bezoekers. In de hete zomers zoeken gezinnen en vriendengroepen verkoeling ín de Singel, ook al mag dat officieel niet. Bovendien heb ik tijdens een van de weinige keren in mijn leven dat de Singel was dichtgevroren mijn vriend, al schaatsend, op het water van de Singel ontmoet. De Singel is daarom mijn favoriete plek in Leiden.

Naast mijn raadslidmaatschap ben ik:

• Senior juridisch medewerker bij de huurcommissie (betaald)