Maaike van Vliet

Ik woon in het Noorderkwartier.

Binnen de gemeenteraad ben ik:

• Raadslid
  • Lid commissie Onderwijs en Samenleving

Ik ben raadslid om deze reden:

Het is belangrijk dat de gemeente luistert naar de Leidenaar, en niet te veel zelf bedenkt waar de Leidenaar behoefte aan heeft. Zeker op mijn portefeuilles Sport en Onderwijs wordt van alles bedacht wat scholen of sportverenigingen nog eens éxtra moeten oppakken. In plaats van vóór hen te denken, moet de gemeente méédenken.

Als fanatiek sporter vind ik dat de stem van de Leidse sport echt gehoord moet worden in de Leidse Raad. Alle sporters hebben ontzettend goede ideeën over de toekomst van hun club en de Leidse sport. Helaas worden die niet altijd gehoord. Ik vind dat sporters en sportverenigingen de ruimte moeten krijgen om hun ideeën te realiseren. De gemeente kan daarbij voor voldoende ruimte zorgen.

Mijn favoriete plek in Leiden is:

Het is heerlijk wandelen en hardlopen langs de Leidse grachten. Als ik in de binnenstad ben, stop ik altijd speciaal even voor het roze huisje aan de Groenhazengracht.

Naast mijn raadslidmaatschap ben ik:

• Government Affairs Manager bij AstraZeneca (betaald)