Martijn Otten

Ik woon in de Schenkwijk.

Binnen de gemeenteraad ben ik:

• Raadslid
  • Lid commissie Stedelijke Ontwikkeling
  • Woordvoerder commissie Onderwijs en Samenleving

Ik ben raadslid om deze reden:

Ik ben sinds 2014 actief in de Leidse gemeenteraad. Als geboren en getogen Leidenaar ben ik heel veel in de stad te vinden en probeer ik de ideeën van Leidenaren in de stad te vertalen naar goede plannen.

Als woordvoerder sport spreek ik heel veel met sportverenigingen en heb ik kunnen zorgen voor betere sportaccommodaties, een sportstimuleringsfonds en een gratis uitleenpunt van sportmaterialen. Als woordvoerder gezondheid heb ik me de afgelopen jaren ingezet voor goede ondersteuning voor mensen die dat even nodig hebben, meer geschikte woningen voor ouderen en meer ontmoetingsplekken in onze stad.

Sinds eind 2019 voer ik in de gemeenteraad ook het woord bij alle woningbouwdebatten en daar heb ik me vooral ingezet voor de komst van voldoende betaalbare woningen, het tegengaan van beleggers op de woningmarkt en het zorgen voor goede regels om verkamering in te perken.

Mijn favoriete plek in Leiden is:

Als kind groeide ik op in de Vogelwijk en kwam ik vaak in het Leidse Hout. Nog steeds vind ik dat een prachtig stukje Leiden met een fijn theehuis, een hertenkamp en een mooie atletiekbaan. De laatste jaren kom ik er minder vaak, maar als ik er ben, vind ik dat nog steeds een heel fijn plekje in de stad.

Inmiddels woon ik in de Stevenshof en begin ik ook wel steeds meer te houden van een wandeling langs de Stevenshofjesmolen en dan helemaal langs de wijk en langs de polder.

Naast mijn raadslidmaatschap ben ik:

• Beleidsmedewerker bij de Stichting van de Arbeid (betaald)